Superior Engineering: mladi slovenski inženirji in inženirke pišejo zgodbo hitrosti in inovacij
Mladi slovenski inženirji in inženirke pišejo zgodbo hitrosti in inovacij – ekipa Superior Engineering je na mednarodnem tekmovanju Formula Student ATA 2025 v italijanskem Varanu poskrbeli za izjemen uspeh. Študentska ekipa Superior Engineering, v kateri sodeluje kar 70 študentk in študentov Univerze v Ljubljani – 37 s Fakultete za strojništvo (UL FS), 25 s Fakultete za elektrotehniko (UL FE), 3 s Fakultete za matematiko in fiziko (UL FMF), 2 s Fakultete za računalništvo in informatiko (UL FRI), 2 z Naravoslovnotehniške fakultete (UL NTF) ter 1 študent industrijskega oblikovanja z UL ALUO –, je med več kot šestdesetimi univerzitetnimi ekipami z vsega sveta zasedla 7. mesto v skupni razvrstitvi, postavila dva nova ekipna rekorda in se po več letih znova povzpela na zmagovalni oder v disciplini Autocross.
Formula Student velja za inkubator vrhunskega inženirstva, kjer ekipe študentov od prve skice do izdelave in testiranj razvijejo lasten električni dirkalnik. Poleg hitrosti se ocenjuje tudi načrtovanje, inovativnost, ekonomika in poslovni načrt, medtem ko dinamične discipline preverjajo pospešek, vodljivost, vožnjo po t. i. skidpadu in vzdržljivost. Ekipa Superior Engineering je letos zablestela prav v dinamičnih preizkušnjah: v disciplini Skidpad so z izjemnim časom 4,702 sekunde dosegli 6. mesto in postavili nov ekipni rekord, v Acceleration so z 3,568 sekunde prav tako postavili rekord in osvojili 6. mesto, v Autocrossu pa s 57,22 sekunde 3. mesto, kar pomeni dolgo pričakovano vrnitev med najboljše. »Osebno sem najbolj ponosen na celotno ekipo. Skozi sezono so vložili nešteto ur truda, pokazali ogromno inženirskega znanja ter izdelali odličen dirkalnik. To je ogromen korak naprej in odlična odskočna deska za naslednjo sezono,« je ob vrnitvi poudaril vodja ekipe Lan Jenčič.
Ključna tehnična novost letošnje sezone je bil prehod na štirikolesni pogon, ki je zahteval zasnovo novih planetnih gonil, prenovo šasije, prilagoditev podvozja in elektronike ter nov dizajn baterije. Ta korak je močno izboljšal pospeške in vodljivost, saj se navor prenaša na vsa kolesa, napreden algoritem za prilagajanje navora med levimi in desnimi kolesi (torque vectoring) pa je omogočil vrhunske čase v Skidpadu in Autocrossu. Kljub zahtevnemu razvoju, ki je vključeval nepredvidene zaplete, kot je bila prva izdelava šasijskega kalupa iz pločevine, in kljub nenadni napaki elektronike v preizkušnji Endurance, ki je onemogočila zaključek vožnje, je ekipa dokazala izjemno vztrajnost in pripravljenost na reševanje izzivov.
Za vrhunskimi dosežki stojijo meseci intenzivnega dela ob študiju. Fakulteta za strojništvo ekipi nudi prostore in tehnično podporo, nepogrešljivi so tudi partnerji iz industrije, ki prispevajo materiale, tehnologijo, finančna sredstva in mentorsko znanje. Najmočnejši trenutek tekmovanja bo članom ostal zadnji in najhitrejši krog v disciplini Autocross ter napeto čakanje na rezultate, najzahtevnejši tekmeci pa so bili Race UP Electric Padova, TU Wien Racing in UPBracing Team Paderborn.
Ekipa že načrtuje naslednjo sezono, v kateri bo ciljala na še lažji in zanesljivejši dirkalnik z izboljšanimi kontrolnimi algoritmi ter novim modularnim kompozitnim kalupom za izdelavo karbonske šasije. Ob tem v svoje vrste vabi nove člane vseh tehniških smeri, ki želijo soustvarjati vrhunske inženirske projekte in pridobiti dragocene interdisciplinarne izkušnje. Dosežek Superior Engineering potrjuje, da lahko slovenski študenti enakovredno tekmujejo z najboljšimi v svetu visokotehnološkega inženirstva ter utrjuje ugled Fakultete za strojništvo UL kot središča inovacij in odličnosti.